Ramowy plan dnia Oddziały Przedszkolne
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
(DZIECI MŁODSZE 3-4- LETNIE)
6.30 – 7.30 |
Czynności opiekuńczo – wychowawcze – zabawy swobodne według zainteresowań służące |
7.30 – 12.30 |
7.30 – 9.00 |
Zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, sprawność manualną, rozmowy kierowane |
|
9.00 – 9.30 |
|
Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne – przygotowanie do śniadania. |
|
9.30 – 12.00 |
|
Realizacja zajęć edukacyjnych z całą grupą, w tym religia i język angielski -grupa dzieci 3,4-letnich ok. 15 minut Zajęcia edukacyjne obejmują wspomaganie, stymulowanie i aktywizowanie wszechstronnego |
|
Zabawy niekierowane rozwijające wielokierunkowe zainteresowania dzieci w kącikach |
|
Zabawy na powietrzu, w ogrodzie przedszkolnym, spacery w pobliżu przedszkola, |
|
12.00 – 12.30 |
|
Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne – przygotowanie do obiadu. |
|
12.30 – 16.30 |
12.30 – 13.30 |
Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne – przygotowanie do odpoczynku. Relaksacja |
|
13.30 – 14.00 |
|
Realizowanie zajęć w ramach programów opracowanych przez nauczycieli poszerzających |
|
14.00 -14.30 |
|
Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne – przygotowanie do podwieczorku. |
|
14.30 – 16.30 |
|
Gry i zabawy organizowane i kierowane przez nauczyciela: dydaktyczne, badawcze, |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
(DZIECI STARSZE 5-6- LETNIE)
6.30 – 7.30 |
Czynności opiekuńczo – wychowawcze – zabawy swobodne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne. Zabawy rozwijające oczekiwania poznawcze w zakresie: czytania, liczenia, przygotowania do nauki pisania – ćwiczenia grafomotoryczne. |
7.30 – 12.30 |
7.30 – 9.00 |
Zabawy integrujące grupę, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, sprawność manualną, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniami dzieci, ćwiczenia wspomagające funkcjonowanie aparatu oddechowego, fonacyjnego i narządów mowy. Praca indywidualna dzieckiem. Ćwiczenia poranne. Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego. |
|
Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne – przygotowanie do śniadania. |
|
9.00-9.30 |
|
Śniadanie (doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków). |
|
9.30- 12.00 |
|
Realizacja zajęć edukacyjnych wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego, w tym język angielski i religia. Zajęcia edukacyjne obejmują wspomaganie, stymulowanie i aktywizowanie wszechstronnego rozwoju dzieci poprzez realizację zajęć z zakresu: mowy i myślenia, pojęć matematycznych, przyrodniczych, aktywności plastycznej, muzycznej i ruchowej, zajęć kształtujących umiejętności społeczne, w tym przygotowujące dzieci do samodzielności, wycieczek, spotkań Zajęcia specjalistyczne organizowane dla dzieci wymagających szczególnego wsparcia |
|
Zabawy na powietrzu, w ogrodzie przedszkolnym, spacery w pobliżu przedszkola, przyrodnicze zabawy badawcze inspirowane przez dzieci, (zabawy swobodne w sali w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych). |
|
Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne – przygotowanie do obiadu. |
|
12.00 – 12.30 |
|
Obiad (doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków). |
|
12.30 – 16.30 |
12.30-13.00 |
Relaksacja, czytanie bajek, bajkoterapia, słuchanie muzyki relaksacyjnej. |
|
13.00-14.00 |
|
Realizowanie zajęć poszerzających podstawę programową, z wykorzystaniem metod uwzględniających szczególne uzdolnienia i zainteresowania dzieci. Zabawy i ćwiczenia wspierające indywidualny rozwój dziecka (zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia, zajęcia wspomagające rozwój dziecka). Przygotowanie dzieci do udziału w przedszkolnych oraz lokalnych konkursach, imprezach sportowych, artystycznych i okolicznościowych. Zabawy tematyczne, badawcze i inne organizowane przez nauczyciela. |
|
14.00 -14.45 |
|
Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne – przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek (doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków). |
|
14.45- 16.30 |
|
Gry i zabawy organizowane i kierowane przez nauczyciela: dydaktyczne, badawcze, ruchowe, tematyczne, wspomagające rozwój umysłowy, ruchowy i emocjonalny dziecka. Zabawy podejmowane z inicjatywy dziecka: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, sprawność manualną, gry planszowe, układanki. Zabawy rozwijające oczekiwania poznawcze w zakresie: czytania, liczenia, przygotowania do nauki pisania – ćwiczenia grafomotoryczne, praca indywidualna. |