Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/gimparz/domains/pspparznice.pl/public_html/przedszkole/system/helpers/url_helper.php on line 162
Ramowy plan dnia / Przedszkole

tel: 48 610 19 21 e-mail: pspparznice@hot.pl

Ramowy plan dnia / Przedszkole

Ramowy plan dnia Oddziały Przedszkolne

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

(DZIECI MŁODSZE 3-4- LETNIE)

 

 

6.30 – 7.30

Czynności opiekuńczo – wychowawcze – zabawy swobodne według zainteresowań służące
realizacji pomysłów dzieci, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, zabawy integrujące grupę.

 

 

 

7.30 – 12.30

7.30 – 9.00

Zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, sprawność manualną, rozmowy kierowane
zgodnie z zainteresowaniami dzieci, ćwiczenia wspomagające funkcjonowanie aparatu
oddechowego, fonacyjnego i narządów mowy. Praca indywidualna z dzieckiem.
Ćwiczenia poranne.

9.00 – 9.30

 Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne przygotowanie do śniadania.
Śniadanie (doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków).

9.30 – 12.00

Realizacja zajęć edukacyjnych z całą grupą, w tym religia i język angielski

       -grupa dzieci 3,4-letnich ok. 15 minut

Zajęcia edukacyjne obejmują wspomaganie, stymulowanie i aktywizowanie wszechstronnego
rozwoju dzieci poprzez realizację zajęć z zakresu: mowy i myślenia, pojęć matematycznych, przyrodniczych, aktywności plastycznej, muzycznej i ruchowej, zajęć kształtujących umiejętności społeczne w tym przygotowujące dzieci do samodzielności, wycieczek, spotkań z ciekawymi
ludźmi. Zajęcia specjalistyczne organizowane dla dzieci wymagających szczególnego wsparcia
w rozwoju lub pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zabawa ruchowa.

Zabawy niekierowane rozwijające wielokierunkowe zainteresowania dzieci w kącikach
zainteresowań.

Zabawy na powietrzu, w ogrodzie przedszkolnym, spacery w pobliżu przedszkola,
przyrodnicze zabawy badawcze inspirowane przez dzieci, (zabawy swobodne w sali
w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych).

12.00 – 12.30

Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne – przygotowanie do obiadu.
Obiad (doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków).

 

 

 

12.30 – 16.30

12.30 – 13.30

Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne – przygotowanie do odpoczynku. Relaksacja
(słuchanie bajek, słuchanie muzyki).

13.30 – 14.00

Realizowanie zajęć w ramach programów opracowanych przez nauczycieli poszerzających
podstawę programową, z wykorzystaniem metod uwzględniających szczególne uzdolnienia i zainteresowania dzieci. Zabawy i ćwiczenia wspierające indywidualny rozwój dziecka
(zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia, zajęcia wspomagające rozwój dziecka).
Przygotowanie dzieci do udziału w przedszkolnych oraz lokalnych konkursach,
imprezach sportowych, artystycznych i okolicznościowych. Zabawy tematyczne,
badawcze i inne organizowane przez nauczyciela.

 14.00 -14.30

Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne – przygotowanie do podwieczorku.
Podwieczorek (doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków).

14.30 – 16.30

Gry i zabawy organizowane i kierowane przez nauczyciela: dydaktyczne, badawcze,
ruchowe, tematyczne, wspomagające rozwój umysłowy, ruchowy i emocjonalny dziecka.
Zabawy podejmowane z inicjatywy dziecka: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne,
tematyczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, sprawność manualną,
gry planszowe, układanki.

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

(DZIECI STARSZE 5-6- LETNIE)

  6.30 – 7.30

Czynności opiekuńczo – wychowawcze – zabawy swobodne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne. Zabawy rozwijające oczekiwania poznawcze w zakresie: czytania, liczenia, przygotowania do nauki pisania – ćwiczenia grafomotoryczne.

 

 

 

7.30 – 12.30

7.30 – 9.00

Zabawy integrujące grupę, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, sprawność manualną, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniami dzieci, ćwiczenia wspomagające funkcjonowanie aparatu oddechowego, fonacyjnego i narządów mowy. Praca indywidualna dzieckiem. Ćwiczenia poranne.

Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne przygotowanie do śniadania.

9.00-9.30

Śniadanie (doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków).

9.30- 12.00

Realizacja zajęć edukacyjnych wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego, w tym  język angielski i religia.
-w grupie dzieci 5-6- letnich- ok.30 minut
 

 Zajęcia edukacyjne obejmują wspomaganie, stymulowanie i aktywizowanie wszechstronnego rozwoju dzieci poprzez realizację zajęć z zakresu: mowy i myślenia, pojęć matematycznych, przyrodniczych, aktywności plastycznej, muzycznej i ruchowej, zajęć kształtujących umiejętności społeczne, w tym przygotowujące dzieci do samodzielności, wycieczek, spotkań
z ciekawymi ludźmi.

Zajęcia specjalistyczne organizowane dla dzieci wymagających szczególnego wsparcia
w rozwoju lub pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Zabawy na powietrzu, w ogrodzie przedszkolnym, spacery w pobliżu przedszkola, przyrodnicze zabawy badawcze inspirowane przez dzieci, (zabawy swobodne w sali w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych).

Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne – przygotowanie do obiadu.

12.00 – 12.30

Obiad (doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków).

 

 

12.30 – 16.30

12.30-13.00

Relaksacja, czytanie bajek, bajkoterapia, słuchanie muzyki relaksacyjnej.

13.00-14.00

Realizowanie zajęć poszerzających podstawę programową, z wykorzystaniem metod uwzględniających szczególne uzdolnienia i zainteresowania dzieci. Zabawy i ćwiczenia wspierające indywidualny rozwój dziecka (zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia, zajęcia wspomagające rozwój dziecka).

Przygotowanie dzieci do udziału w przedszkolnych oraz lokalnych konkursach, imprezach sportowych, artystycznych i okolicznościowych.

Zabawy tematyczne, badawcze i inne organizowane przez nauczyciela.

14.00 -14.45

Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne – przygotowanie do podwieczorku.

Podwieczorek (doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków).

14.45- 16.30

Gry i zabawy organizowane i kierowane przez nauczyciela: dydaktyczne, badawcze, ruchowe, tematyczne, wspomagające rozwój umysłowy, ruchowy i emocjonalny dziecka. Zabawy podejmowane z inicjatywy dziecka: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, sprawność manualną, gry planszowe, układanki. Zabawy rozwijające oczekiwania poznawcze w zakresie: czytania, liczenia, przygotowania do nauki pisania – ćwiczenia grafomotoryczne, praca indywidualna.

 

 

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Filename: strony/strona_takstowa_v.php

Line Number: 146

Backtrace:

File: /home/gimparz/domains/pspparznice.pl/public_html/przedszkole/application/views/strony/strona_takstowa_v.php
Line: 146
Function: _error_handler

File: /home/gimparz/domains/pspparznice.pl/public_html/przedszkole/application/controllers/Czytaj.php
Line: 190
Function: view

File: /home/gimparz/domains/pspparznice.pl/public_html/przedszkole/index.php
Line: 292
Function: require_once

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej