Regulamin korzystania z placu zabaw Oddziały Przedszkolne/Regulaminy
REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLACU ZABAW
OBOWIĄZUJĄCY W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCH PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ im. Jana Pawła II w Parznicach
§ 1
Postanowienia ogólne.
1. Regulamin określa zasady korzystania przez dzieci i dorosłych z placu zabaw przy PSP w Parznicach.
2. Określone w regulaminie zasady służą przede wszystkim zapewnieniu pełnego bezpieczeństwa przebywającym na placu zabaw dzieciom.
3. Za rzeczy pozostawione na placu zabaw, przy wejściu do placówki pracownicy Oddziałów Przedszkolnych i Szkoły nie ponoszą odpowiedzialności.
§ 2
Zasady korzystania z placu zabaw.
- Plac zabaw przeznaczony jest dla wychowanków Oddziałów Przedszkolnych i młodszych klas PSP
w Parznicach. - Z urządzeń znajdujących się na terenie placu zabaw mogą korzystać wyłącznie dzieci uczęszczające do Oddziałów Przedszkolnych i szkoły.
- W wyjątkowych sytuacjach na placu zabaw za zgodą Dyrektora, mogą przebywać przyszli wychowankowie oddziałów przedszkolnych oraz rodzeństwo dzieci uczęszczających do oddziałów przedszkolnych, wyłącznie pod opieką rodziców.
- Za bezpieczeństwo wychowanków podczas pobytu na placu zabaw odpowiadają wychowawcy oraz pomoc nauczyciela, pełniący w tym czasie opiekę nad dziećmi.
- Przed wyjściem na plac zabaw wychowawca i pomoc nauczyciela, mają obowiązek sprawdzić stan techniczny znajdujących się na placu urządzeń i zabawek; wszelkie nieprawidłowości należy zgłosić Dyrektorowi, zabezpieczać lub w miarę możliwości usunąć z placu zabaw.
- Systematyczny przegląd stanu technicznego urządzeń znajdujących się na placu zabaw zleca się konserwatorowi zatrudnionemu w placówce.
- Wychowawcy mają obowiązek ustalać z dziećmi zasady bezpieczeństwa oraz wymagać ich konsekwentnego przestrzegania.
- Z urządzeń zabawowych należy korzystać zgodnie z ich przeznaczeniem, a ponadto, z uwagi na bezpieczeństwo bawiących się, należy przestrzegać następujących reguł:
- w pobliżu urządzeń zabawowych zabronione są gry zespołowe i jazda na rowerze,
- zabronione jest wchodzenie na górne elementy konstrukcji urządzeń zabawowych, szczególnie dotyczy to huśtawek, drabinek, bramek, dachów domków itp.,
- zabronione jest korzystanie z urządzeń zabawowych, np. z huśtawek przez więcej niż jedno dziecko na jednym miejscu.
- Pod żadnym pozorem na placu zabaw nie można zostawiać dzieci bez opieki.
- W czasie pobytu dzieci na placu zabaw brama wejściowa powinna być zamknięta.
- Na placu zabaw mogą być organizowane zabawy oraz ćwiczenia ruchowe, gimnastyczne, zawody; na potrzeby organizowanych zajęć może być wnoszony dodatkowy sprzęt.
- W razie wypadku w pierwszej kolejności należy udzielić pomocy poszkodowanemu dziecku, następnie powiadomić Dyrektora oraz rodziców dziecka.
- O należyty ubiór dziecka podczas pobytu na placu zabaw dba nauczyciel oraz pomoc nauczyciela w porozumieniu z rodzicami.
- W wyjątkowo słoneczne dni dzieci powinny być zaopatrzone w dodatkowe okrycia głowy (np. czapeczki z daszkiem, chustki).
- Podczas pobytu na placu zabaw dzieci mogą korzystać z toalety wyłącznie pod opieką dorosłego.
- O odbiorze dziecka z placu zabaw rodzice oraz osoby upoważnione mają obowiązek powiadomić o tym fakcie nauczyciela; odbiór dziecka z placu zabaw nie może być samodzielną decyzją osoby odbierającej.
- Wychowawcy nie wydają dziecka osobom będącym pod wpływem alkoholu lub, co do których jest takie przypuszczenie.
- Z chwilą odbioru dziecka, jego rodzice bądź osoby przez nich upoważnione ponoszą pełną odpowiedzialność za zdrowie i życie dziecka.
- Na placu zabaw obowiązuje zakaz:
- zaśmiecania terenu,
- niszczenia i uszkadzania roślinności,
- dewastowania urządzeń zabawowo-rekreacyjnych oraz ogrodzeń,
- zakłócania spokoju i porządku publicznego,
- palenia ognisk oraz używania materiałów pirotechnicznych i szkodliwych substancji chemicznych,
- wprowadzania zwierząt,
- spożywania napojów alkoholowych lub innych środków odurzających,
- przebywania osób nietrzeźwych oraz palenia tytoniu.
- Dyrektor nie ponosi odpowiedzialności za wypadki osób, które korzystają z placu zabaw i urządzeń stanowiących jego wyposażenie bez jego zgody i poza godzinami pracy Oddziałów Przedszkolnych i nie przestrzegają zapisów niniejszego regulaminu.
§ 3
Postanowienia końcowe.
1. Do przestrzegania niniejszego regulaminu zobowiązani są rodzice i prawni opiekunowie oraz osoby pisemnie przez nich upoważnione, a także pracownicy Oddziałów Przedszkolnych.
2. Niniejszy regulamin dostępny jest u wychowawców i w Sekretariacie szkoły dla pracowników Oddziałów Przedszkolnych, rodziców oraz wszystkich zainteresowanych.
3. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego zatwierdzenia przez Dyrektora.